امكاناتی مفیدی كه به چشم نمی آیند

 

شاید تعداد زیادی از شما از سرویس پست الكترونیكی یا هو استفاده می كنید. نامه ها و پیام های زیادی را ارسال می كنید و از دوستان زیادی نامه دریافت می كنید. اما برای ارسال و دریافت پیام از روشهای ساده و متداولی استفاده می كنید كه شاید از ابد تا با آنها آشنا بوده اید و پیش نیامده است روشهای سریع تر دسترسی به اطلاعات و یا ارسال پیام را فرا بگیرید. یاهو و یا هر سرویس پست الكترونیكی دیگر علاوه بر روشهایی كه در اكثر صندوق های پستی مشابه است. تكنیك های سریعتری هم ارائه می كند كه كار رابرای كاربران خود راحت تر كند. شاید یكی از وجه تمایزهای مهم در صندوق های پستی، همین تكنیك ها و كاربردی بودن هر یك از آنها ست.
به عنوان مثال آیا در صفحه اصلی صندوق پستی یاهو به قسمت search shortcuts توجه كرده اید؟ این قسمت دو گزینه به شما ارائه می دهد. My photo و my attachments‌ یا كلیك بر روی گزینه اول تمام تصاویر كه در نامه های موجود در متن صندوق پستی شما وجود دارد. به صورت كوچك نمایش داده می شود .از نامه های دریافتی آرشیو شده در پوشه های مختلف گرفته تا نامه های ارسالی شما، همه و همه به ترتیب تاریخ ردیف می شوند و شما می توانید هر تصویری را كه مدنظر دارید، دانلود كنید. توجه داشته باشید كه تصاویر نامه ایی كه در سطل آشغال صندوق پستی شما قرار دارند. در این فهرست نیستند.
گزینه my Attachments نیز كامل شده گزینه قبلی است. با این تفاوت كه در این قسمت به غیر از تصاویر و عكس، هر گونه فایل از قبیل فایل های متنی نظیر Excel , word و فایل های اجرایی برای شما به نمایش در می آید . یكی از كاربردهای این قسمت پیش نمایش فایلها موجود در نامه های نخوانده است. بدین معنی كه اگر تعداد نامه های خوانده نشده شمار زیادی است و شما فقط قصد استفاده از فایل های ضمیمه شده آنها را دارید، می توانید با مراجعه به این قسمت، فایلهای مورد نظر را دانلود كنید.


چگونه در Ms word فهرست مطالب بنویسیم؟

فرمت متنی را كه می خواهید در فهرست مطالب آورده شود به كمك گزینه stylesand formatting از منوی format مشخص كنید. در نوار كناری كه با انتخاب این گزینه به كنار صفحه می چسبد شما می توانید فرمت مورد نظر خود را جستجو كرده و آن را اعمال نمایید.
به جایی كه قرار است در آنجا فهرست وارد شود بروید از منوی insert گزینه Reference ‌و سپس Index and tables را انتخاب كنید و به برگه Table of contents بروید. با فشردن دكمه options استایلی را كه می خواهید در فهرست بیاید انتخاب كنید و در جلوی آن شماره 1 را وارد كنید. شماره استایل هایی را كه نباید در فهرست بیایند حذف كنید ok را دوبار فشار دهید.

چگونه برای چند فایل مجزا فهرست مطالب بسازیم ؟

یك فایل جداگانه برای نگهداشتن فهرست مطالب همه فایلها ایجاد كنید در فایلی كه قرار است محتوای فهرست مطالب باشد برای هر یك از فایلهایی كه محتویات شان باید در فهرست بیاید یك مستند مرجع ایجاد كنید (ctrl – 9) را بفشارید و ما بین كروشه های ایجاد شده نام فایل را بنوسید .
(RD*chapter1.doc) :
اگر همه فایلهای در یك مسیر قرار ندارند باید آدرس كامل را بنویسید.
(RD * c:\\my foleder\\chapte1.doc*):
حال طبق روش گفته شده در بالا فهرست مطالب ایجاد كنید . فهرست مطالب شماره صفحات را دقیقاً مطابق قانون شماره گذاری صفحات در فایلهای اصلی می آورد ممكن است بخواهید شروع شماره صفحه را در هر فایل به صورت دستی تغییر دهید.

غیرفعال كردن تغییرات تنظیمات IE

غیرفعال كردن تغییرات تنظیمات IE در ویندوز می توانید قسمت intermet options در منوی tools از برنامه IE را كه مربوط به تنظیمات این نرم افزار است غیرفعال كنید. برای این قسمت run از منوی شروع برنامه regedit ‌را اجرا كرده و به مسیر زیر بروید.
HKEY-CUTTENT-USER\policies\microsoft\internet\Testrictions
در این مسیر مقداری به نام NoBrowser options ‌را بیابید. اگر این مقدار وجود ندارد در قسمت سمت راست كلیك راست كرده و new سپس DWORD Value را انتخاب نمایید. این مقدار را به یك تغییر دهید. برای اعمال تغییرات هم ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمایید. 

غیرفعال كردن save as در IE

اگر می خواهید در برنامه save as, intemet Explorer را غیر فعال كنید. برنامه regedit را اجرا كنید. برای اعمال این تغییر در كاربر خود به قسمت
HKEY CURRENTUSER
و برای تغییر در كل ویندوز به قسمت HKEY-LOCAL-MACHINE بروید در هر كدام از این دو قسمت به مسیر زیر بروید.
Software\policies\microsoft\intermet Explorer\Restricitions
در این مسیر مقداری به نام NoBrowser SaveAs را بیابید.
اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD Value ایجاد كنید. این مقدار را به یك تغییر دهید. برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمایید. 

 

دیدن تمام مسیرهای به اشتراك گذاشته شده

اگر دستگاه شما در یك شبكه محلی قرار دارد احتمالاً از طریق share كردن یك یا چند فولدر تعدادی از فایل های خود را در اختیار دیگران قرارداده همچنین از فایل های دستگاه های دیگر هم استفاده می كنید. برای اینكه لیست تمام مسیرهای share شده روی ویندوز خود را مشاهده كنید تا مطمئن شوید مسیر share‌شده اشتباهی وجود ندارد روی My computer كلیك راست كرده و manage را انتخاب كنید. در پنجره ای كه باز می شود و در قسمت system tools روی share folders دوبار كلیك كنید و سپس shares را انتخاب نمایید . به این ترتیب می توانید لیست share های دستگاه خود را مشاهده كنید.

غیرفعال كردن Task Manager

اگر می خواهید Task Manager را كه معمولاً با گرفتن كلیدهای ctrl‌و alt , del اجرا می شود غیرفعال كنید برنامه gpedit.msc را در قسمت run اجرا كنید.
در این برنامه در قسمت سمت چپ وارد user configuration سپس Administrative Templates و در نهایت ctrl+Alt+Delete options شوید.
بعد در قسمت سمت راست روی Remove Task manger دوبار كلیك كنید.
در گزینه های موجود Enable را انتخاب نمایید. اگر هم Task Manager غیر فعال است و شما می خواهید آن را فعال كنید Disable را انتخاب نمایید. كلید ok را فشار دهید تا تغییرات اعمال شوند. 

 

حذف my computer, control panel, printers

اگر می خواهید فولدرهای my computer, control panel, printers را از Explorer و منوی شروع حذف كنید در قسمت run از منوی شروع برنامه regedit را اجرا كرده و به مسیر زیر بروید.
HKEY-CUTTENT-USER\software\microsoft\
Windows\currenty version\policies\explorer\
در این مسیر در قسمت سمت راست مقداری به نام Nosetfolders را بیابید.
اگر وجود ندارد آن را از نوع DWORD بسازد. روی آن دوبار كلیك كنید و مقدار آن را به یك تغییر دهید. برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمایید.

 

تنظیم screen saver هنگام ورود

اگر قبل از ورود به ویندوز مدتی به كامپیوتر دست نزنید screen saver آن فعال می شود. برای تغییر تنظیمات این screen saver در قسمت run برنامه regedit را اجرا كنید و به مسیر زیر بروید.
HKEY- USERS-DEFAULT\control panel\ desktop
در این مسیر مقدار صفر برای مقدار screen saver Active این screen saver را غیر فعال می كند. مقدار screen saver Timeout زمان فعال شدن screen saver به ثانیه را نشان می دهد. بالاخره مقدار SCTNSAVE.EXE نام برنامه ای را كه اجرا می شود نشان می دهد. برای مثال اگر می خواهید ابن screen saver هم همانند screen saver ویندوز شود روی آن 2 بار كلیك كنید و مقدار آن را به ssmyst.scr تغییر دهید.

 

مدیریت ساده تر سخت افزارها در xp
برای اجرای Device manger و تغییر در تنظیمات سخت افزای باید كاربر شما دارای دسترسی admin باشد. اگر می خواهید یك device manager shortcut‌روی desktop برای خود بسازید یا با یك كاربر غیر admin این كار را انجام دهید در قسمت run دستور %windir%system32 را اجرا كنید تا به فولدر system32 بروید. در این فولدر فایلی به نام devmgmt را بیابید روی آن كلیك راست كرده و send to سپس (Desktop(create shortcut را انتخاب نمایید.
در

  • نظرات()